Vijf aspecten die niet mogen ontbreken op een kwalitatieve bedrijfswebsite
Maatschappij

Vijf aspecten die niet mogen ontbreken op een kwalitatieve bedrijfswebsite

Door een bedrijfswebsite op te bouwen, spreek je je doelgroep aan. Een website van hoge kwaliteit is daarvoor een eis. Deze vijf aspecten helpen je om deze criteria te halen.

Een duidelijke homepagina

Bezoekers moeten meteen weten wat ze aan je website hebben. Als het onduidelijk is, vertrekken ze weer. Stel daarom een homepagina samen waarop je beschrijft wat het bedrijf doet, hoe je klanten ondersteunt, wanneer je open of beschikbaar bent en wat eerdere klanten van je vinden. Iemand kan vervolgens gericht actie ondernemen om je hulp in te schakelen. Zorg voor een logische opbouw en verwijzingen naar andere pagina’s.

Vertel wie je bent

Mensen zijn nieuwsgierig ingesteld. Daarnaast gaan ze eerder in zee met een organisatie waar ze de personen van kennen. Laat je gezicht zien op de over ons pagina. Benoem de reden waarom je eens begon, hoe je mensen het liefst faciliteert en wat je bedrijf uniek maakt. Je onderscheidt je van de concurrentie door de passie van deze pagina over te brengen. Kortom, schroom niet om je toewijding voor je vak te delen. Dit werkt aanstekelijk en verhoogt de omzet.

Een blog

Zonder een blog loop je kansen mis om potentiële bezoekers te verwelkomen. Je blogs verschijnen namelijk in Google. De zoekmachine brengt dagelijks duizenden naar websites waar ze vaak een bedrijf contacteren. Dit geldt ook voor jou na het publiceren van verschillende artikelen. Kruip achter je computer en beantwoordt de vragen die je doelgroep bezighoudt. Verwijs tevens onderaan een blog een link naar de volgende onderdelen.

De mogelijkheid om contact op te nemen

Contact leggen is de eerste stap naar een samenwerking. Een contactpagina verlaagt de drempel doordat ze makkelijk een formulier invullen. Typ niet alleen je telefoonnummer neer. Dit oogt onprofessioneel. Stimuleer verder mensen om je te bereiken door aan te geven in hoeveel dagen je reageert, hoe snel ze een afspraak mogen inplannen en wanneer ze een uitgebreide reactie ontvangen. Daardoor groeit je contactenlijst maandelijks.

Meerdere producten of diensten

Uiteindelijk is het doel om je producten of diensten te verkopen. Toon ze door de voordelen, werking en resultaten te omschrijven. Plaats daarbij goede foto’s en hang korting aan de prijs.
Verder is het belangrijk om diverse producten te bezitten. Als er een keuzemogelijkheid is, stijgen de verkopen, aangezien de producten met elkaar vergelijken eenvoudig is. Ontwikkel een snelle betaalpagina’s en je verdient geld met je website, terwijl je onder andere aan het klussen bent.

Laatste tip

De handboeken voor kwalitatieve websites sla je overal open. De hoofdstukken over aan dit project werken, vormen echter een minderheid. Een website onderhouden lijkt leuk. Aan de andere kant zit je iedere week uren te staren naar je beeldscherm een artikel te publiceren. Met andere woorden, je zelfmotivatie bepaalt je succes.

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *